1. الگوهای شایستگی معلمان در عصر دیجیتال (فرصت ها ، چالش ها)

  •  معلمی در عصر دیجیتال (معلمی در مدارس هوشمند، شبکه های اجتماعی مجازی و آموزش)
  • توانمندسازی معلمان برای دانش آموزان دوران پس از کرونا و نومعلمان پساکرونا (انطباق پذیری شغلی، تواندسازی شناختی، هیجانی و اجتماعی)
  • چالش های معلم آینده  و تربیت معلم (فناوری، توانمندسازی، معنویت، بحران، اقتصاد، هویت و...)
  • همکاری معلمی و خانواده در آموزش (همکاری با معلم والد در خانه)
  • تحولات نقش معلم در عصر دیجیتال
  • آموزش تخصصی علوم و فنون
  • فرایندهای جذب و گزینش دانشجومعلم، آموزش و به کارگیری معلمان

2. کارورزی و کارآموزی در تربیت معلم ، الگوهای جهانی

 

3. نوآوری در تربیت معلم وتجارب بین المللی

  •  تجارب بین المللی  تربیت معلم
  •  نوآوری در تربیت معلم
  • تحول و نوآوری در تربیت معلم
  •  دانشگاه فرهنگیان به عنوان یک سازمان یادگیرنده
  •  مدیریت تحول و نوآوری در تربیت معلم
  •  مدیریت دانش در تربیت معلم
  •  مفهوم سازی و ایده پردازی در مدیریت، ساختار و تشکیلات تربیت معلم
  •  نقد و ارزیابی الگوهای پذیرش دانشجو در تربیت معلم
  • الگوهای نوین توسعه حرفه ای معلمان(روایت پژوهی- درس پژوهی- اقدام پژوهی)
  •  تربیت معلم در کشورهای آسیایی پیشرو
  •  تربیت معلم در کشورهای اروپایی ، آمریکایی و افریقایی
  •   مشاهیر جهانی تربیت معلم
  •  تربیت معلم و نهادهای بین المللی

4. ساختار مدرسه و آموزش در عصر دیجیتال 

  •  معلم مطلوب در نگاه دانش آموزان
  •  چالش های فرهنگی- زبانی در مدارس  و تربیت معلم
  •   تعامل مدرسه و معلم
  • تعامل مدرسه و دانشجو معلمان
  • برنامه درسی پنهان مدرسه در شکل گیری هویت معلمی دانشجو معلمان
  •  محیط های آموزشی و نقش آن بر تدریس معلمان

5. فناوری های نوین و تحول در تربیت معلم

  •   تلفیق فناوری در برنامه ­های درسی تربیت معلم
  • فناوری­های نوین و روش­های آموزشی موثر
  • فناوری­های نوین و تحول در نظام ارزشیابی معلمان
  • فرایندهای تحول و نوآوری در تربیت معلم
  • ارائه مدل­های نوین در پذیرش دانشجو
  • چالش­ها و فرصت­های فناوری در تربیت معلم
  • راهکارها و راهبردهای موثر در بکارگیری فناوری در تربیت معلم
  • رویکردهای نوین در توسعه برنامه­های تربیت معلم
  • مدیریت دانش و اطلاعات در تربیت معلم
  • نوآوری و خلاقیت در برنامه­های تربیت معلم
  • نقش تربیت معلم در توسعه پایدار
  • آینده­نگری و آینده­پژوهی در تربیت معلم
  • بهبود ساختارها و برنامه­های توسعه تربیت معلم
  • طراحی، تولید و توسعه محتوای الکترونیکی در تربیت معلم
  • رویکردهای نوین در سیستم­های اطلاعاتی تربیت معلم
  • چالش ها و موانع توسعه فناوری­های نوین در تربیت معلم
  • سواد فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش
  • مدیریت دانش در یادگیری الکترونیکی
  • سیستم­های مدیریت یادگیری
  • محیط­های یادگیری تعاملی
  • راهبردها و استراتژی­های جدید یادگیری و آموزش در تربیت معلم
  • روش­های ارزشیابی در محیط­های یادگیری تلفیقی
  • تحول و نوآوری در پژوهش­های تربیت معلم
  • راهکارهای بهبود وتوسعه فضاهای آموزشی مبتنی بر تحول

6. اعتباربخشی برنامه ها و سیاست های تربیت معلم

  •  تضمین کیفیت در برنامه ها و سیاست های دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم

7.آینده پژوهی تربیت معلم(برنامه درسی ، ساختارها)

  •  خلاقیت های معلمان در آموزش مجازی و شبکه های اجتماعی
  • ساختارهای مدرسه و آموزش در عصر دیجیتال
  • برنامه درسی در عصر دیجیتال و بحران
  • به سوی آموزش تلفیقی در مدارس (کودک ویژه در مدرسه عادی)
  • معلم و فناوری اطلاعات
  • پایان نامه ها و رساله های برتر حوزه مطالعات تربیت معلم
  • تجربه زیسته معلمان و دانشجومعلمان از آموزش برخط

8. آینده پژوهی مدارس آینده در سایه فناوری های نوین (برنامه درسی ، ساختارها)

  • آموزش و برنامه های درسی تربیت معلم
  • برنامه های درسی در تربیت معلم
  • نقش و جایگاه کارورزی و کارآموزی در تربیت معلم
  • جایگاه و نقش برنامه های درسی غیررسمی (انتخابی/ اختیاری) در دستیابی به شایستگی های معلمی
  • جایگاه و نقش برنامه های درسی غیرمتشکل در دستیابی به شایسنگی های معلمی
  • تربیت معلم در حوزه های خاص(تربیت معلم چند پایه- تربیت معلم چند موضوعی- تربیت معلم روستایی و عشایری، آموزش و پرورش استثنایی)
  • الزامات آموزش فعال و پژوهش محور در تربیت معلم
  • قابلیت های بستر مجازی برای تربیت معلم و توسعه حرفه ای معلمان
  • سنجش صلاحیت حرفه ای معلمان و دانشجو معلمان

9- تعلیم و تربیت پس از همه گیری ویروس کرونا (فرصت ها و چالش ها)

 

 10- تجارب زیسته معلمان

  •  تجارب زیسته معلمان از تدریس
  •  درس پژوهی- اقدام پژوهی- روایت پژوهی
  •   تجارب زیسته دانشجو معلمان ( حضور در کلاس هاس دانشگاهی- کارورزی-مدرسه و...)
  •   تجارب زیسته معلمان و دانشجو معلمان از دوران تحصیلات خود در دوره های آموزشی ( از ابتدا تا دانشگاه)