1. الگوهای شایستگی معلمان در عصر دیجیتال (فرصت ها ، چالش ها)
- معلمی در عصر دیجیتال (معلمی در مدارس هوشمند، شبکه های اجتماعی مجازی و آموزش)
- توانمندسازی معلمان برای دانش آموزان دوران پس از کرونا و نومعلمان پساکرونا (انطباق پذیری شغلی، تواندسازی شناختی، هیجانی و اجتماعی)
- چالش های معلم آینده و تربیت معلم (فناوری، توانمندسازی، معنویت، بحران، اقتصاد، هویت و...)
- همکاری معلمی و خانواده در آموزش (همکاری با معلم والد در خانه)
- تحولات نقش معلم در عصر دیجیتال
- آموزش تخصصی علوم و فنون
- فرایندهای جذب و گزینش دانشجومعلم، آموزش و به کارگیری معلمان
2. کارورزی و کارآموزی در تربیت معلم ، الگوهای جهانی
3. نوآوری در تربیت معلم وتجارب بین المللی
- تجارب بین المللی تربیت معلم
- نوآوری در تربیت معلم
- تحول و نوآوری در تربیت معلم
- دانشگاه فرهنگیان به عنوان یک سازمان یادگیرنده
- مدیریت تحول و نوآوری در تربیت معلم
- مدیریت دانش در تربیت معلم
- مفهوم سازی و ایده پردازی در مدیریت، ساختار و تشکیلات تربیت معلم
- نقد و ارزیابی الگوهای پذیرش دانشجو در تربیت معلم
- الگوهای نوین توسعه حرفه ای معلمان(روایت پژوهی- درس پژوهی- اقدام پژوهی)
- تربیت معلم در کشورهای آسیایی پیشرو
- تربیت معلم در کشورهای اروپایی ، آمریکایی و افریقایی
- مشاهیر جهانی تربیت معلم
- تربیت معلم و نهادهای بین المللی
4. ساختار مدرسه و آموزش در عصر دیجیتال
- معلم مطلوب در نگاه دانش آموزان
- چالش های فرهنگی- زبانی در مدارس و تربیت معلم
- تعامل مدرسه و معلم
- تعامل مدرسه و دانشجو معلمان
- برنامه درسی پنهان مدرسه در شکل گیری هویت معلمی دانشجو معلمان
- محیط های آموزشی و نقش آن بر تدریس معلمان
5. فناوری های نوین و تحول در تربیت معلم
- تلفیق فناوری در برنامه های درسی تربیت معلم
- فناوریهای نوین و روشهای آموزشی موثر
- فناوریهای نوین و تحول در نظام ارزشیابی معلمان
- فرایندهای تحول و نوآوری در تربیت معلم
- ارائه مدلهای نوین در پذیرش دانشجو
- چالشها و فرصتهای فناوری در تربیت معلم
- راهکارها و راهبردهای موثر در بکارگیری فناوری در تربیت معلم
- رویکردهای نوین در توسعه برنامههای تربیت معلم
- مدیریت دانش و اطلاعات در تربیت معلم
- نوآوری و خلاقیت در برنامههای تربیت معلم
- نقش تربیت معلم در توسعه پایدار
- آیندهنگری و آیندهپژوهی در تربیت معلم
- بهبود ساختارها و برنامههای توسعه تربیت معلم
- طراحی، تولید و توسعه محتوای الکترونیکی در تربیت معلم
- رویکردهای نوین در سیستمهای اطلاعاتی تربیت معلم
- چالش ها و موانع توسعه فناوریهای نوین در تربیت معلم
- سواد فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش
- مدیریت دانش در یادگیری الکترونیکی
- سیستمهای مدیریت یادگیری
- محیطهای یادگیری تعاملی
- راهبردها و استراتژیهای جدید یادگیری و آموزش در تربیت معلم
- روشهای ارزشیابی در محیطهای یادگیری تلفیقی
- تحول و نوآوری در پژوهشهای تربیت معلم
- راهکارهای بهبود وتوسعه فضاهای آموزشی مبتنی بر تحول
6. اعتباربخشی برنامه ها و سیاست های تربیت معلم
- تضمین کیفیت در برنامه ها و سیاست های دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم
7.آینده پژوهی تربیت معلم(برنامه درسی ، ساختارها)
- خلاقیت های معلمان در آموزش مجازی و شبکه های اجتماعی
- ساختارهای مدرسه و آموزش در عصر دیجیتال
- برنامه درسی در عصر دیجیتال و بحران
- به سوی آموزش تلفیقی در مدارس (کودک ویژه در مدرسه عادی)
- معلم و فناوری اطلاعات
- پایان نامه ها و رساله های برتر حوزه مطالعات تربیت معلم
- تجربه زیسته معلمان و دانشجومعلمان از آموزش برخط
8. آینده پژوهی مدارس آینده در سایه فناوری های نوین (برنامه درسی ، ساختارها)
- آموزش و برنامه های درسی تربیت معلم
- برنامه های درسی در تربیت معلم
- نقش و جایگاه کارورزی و کارآموزی در تربیت معلم
- جایگاه و نقش برنامه های درسی غیررسمی (انتخابی/ اختیاری) در دستیابی به شایستگی های معلمی
- جایگاه و نقش برنامه های درسی غیرمتشکل در دستیابی به شایسنگی های معلمی
- تربیت معلم در حوزه های خاص(تربیت معلم چند پایه- تربیت معلم چند موضوعی- تربیت معلم روستایی و عشایری، آموزش و پرورش استثنایی)
- الزامات آموزش فعال و پژوهش محور در تربیت معلم
- قابلیت های بستر مجازی برای تربیت معلم و توسعه حرفه ای معلمان
- سنجش صلاحیت حرفه ای معلمان و دانشجو معلمان
9- تعلیم و تربیت پس از همه گیری ویروس کرونا (فرصت ها و چالش ها)
10- تجارب زیسته معلمان
- تجارب زیسته معلمان از تدریس
- درس پژوهی- اقدام پژوهی- روایت پژوهی
- تجارب زیسته دانشجو معلمان ( حضور در کلاس هاس دانشگاهی- کارورزی-مدرسه و...)
- تجارب زیسته معلمان و دانشجو معلمان از دوران تحصیلات خود در دوره های آموزشی ( از ابتدا تا دانشگاه)